automobilio draudimasKasdien, kiekviename žingsnyje naudojame įvairius daiktus, technologijas, kurių mūsų seneliai ar proseneliai dar neturėjo ir nesvajojo turėti. Kartu su išradimais atsiranda poreikis ir naujoms paslaugoms, daiktams, žaliavoms ir pan. Pavyzdžiui, išradus automobilį atsirado poreikis kurui: žmonėms reikėjo patogiai ir greitai įsipilti degalų, tai buvo pagrindas degalinių atsiradimui. Pirmasis automobilis buvo tobulinamas tol, kol galiausiai buvo išvystytas toks automobilio greitis, kuris privertė žmones susimąstyti apie saugumą. Taip atsirado automobilio draudimas.

Nors automobilio užuominas galima įžvelgti dar priešistorėje, kai laukiniai žmonės mėgindami lengviau ir greičiau pergabenti didelius objektus ėmė, juos krauti ant įvairių savadarbių platformų, o šias ridenti ant rastų. Laikui bėgant, šis savadarbis transporteris tobulėjo: rąstus pakeitė kelmai, kurie priminė cilindrus, šie tarpusavyje buvo sujungiami ašimi (viena ašis jungė du nedidelius cilindrus). Pirmojo rato versija vis tobulėjo, nėra apibrėžta tiksli data, kada rato prototipas ištobulėjo tiek, kad jo stipino judėjimas tapo nepriklausomas ir izoliuotas nuo besisukančių cilindrų (ratų). Yra įrodymų, kad dar Senovės Mesopotamijoje, apie 3200 m. pr. m. e., mozaikoje buvo matomas ratas su metalinėmis dalimis. Vadinasi jau tada žmonės suprato, kad medį reikia sutvirtinti kietesnėmis ir patvaresnėmis medžiagomis, tokiomis kaip metalas.

Seniausio Europoje rato ratlankis buvo pagamintas iš ąžuolo ir sutvirtintas bronziniu žiedu. Toks ratas buvo rastas Prancūzijoje. Kartu su ąžuoliniu ratlankiu buvo rastos ir keramikinės duženos, tai leido daryti prielaidą, kad seniausias ratas Europoje buvo pagamintas maždaug 8 amžiuje pr. m. e. Visos šios istorijos nuotrupos leidžia suprasti, kad ratas nebuvo vieną dieną tiesiog išrastas. Jo prototipas evoliucionavo per ilgą laiką, kol galiausiai tapo automobilio dalimi. Įdomiausia tai, jog kai kurie atmeta rato evoliuciją ir kelia hipotezę, kad ratas buvo atgabentas iš kitos planetos.

Nors dabar automobiliai ir kitos transporto priemonės turi įvairius saugumo mechanizmus (oro pagalves, stabdžius ir kt.), tačiau automobilio draudimas yra reikalingas ne ką mažiau nei tik jam atsiradus, kai mašinos neturėjo jokių saugumo priemonių. O taip yra todėl, kad automobilis gali išvystyti didelį greitį, kurį valdo ir už jį yra atsakingas — vairuotojas. O vairuotojų yra įvairių: atsakingų, saugių, išsiblaškiusių, skubančių ir pan. todėl reikalingas ne tik automobilio draudimas, kuris leidžia apsaugoti savo transporto priemonę, bet ir draudimas saugantis patį vairuotoją, jo civilinę atsakomybę ir jo sveikatą.

Plačiau apie paslaugą: https://www.ld.lt/privalomasis-draudimas.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *