Logotipų kūrimas – atsakingas procesas

Logotipas – tai tam tikras grafinis ženklas. Jis dažnai vadinamas logo. Logotipą gali sudaryti: pasirinktu šriftu parašytas pavadinimas ar santrumpa, pavadinimas ar santrumpa, kuri sudaro visumą su grafiniu elementu ar simboliu, grafinis elementas arba simbolis be jokio teksto ar santrumpos. Logotipas turi būti lengvai suvokiamas bei atpažįstamas ir lengvai panaudojamas visur, kur taikomi simboliai, pvz.: spaudoje ar internete. Logotipai dažnai gali būti derinami su šūkiais.

Logotipų kūrimas – tai simbolinis kažkokios grupės ar kompanijos esmės įkūnijimas, išskiriant ją iš kitų. Paprastai tai būna sudėtinė kompanijos, produkto ar paslaugos rinkodaros dalis. Kuriant logotipus dažniausiai naudojamos šios programos: Adobe Illustrator, Corel Draw, Adobe PhotoShop, nors pastaroji programa logotipų kūrimui naudojama rečiau. Paprastai tokie logotipai būna skirti ne spaudai, o gali būti talpinami internete.

Dabrtiniais laikais, logotipo dizaineriu gali būti kiekvienas, kuris naudojasi kompiuterinės grafikos programomis. Išmokti naudotis tokia programa galima per savaitę, o toliau logotipų kūrimas tokia programa užtrunka vos pusę valandos. Tačiau tai tik paskutinis ir pats paprasčiausias logotipo kūrimo etapas. Sukurti tikrai gerą logotipą yra daug sudėtingiau.

Vienas svarbiausių gero logopipo požymių yra paprastumas. Jeigu logotipui būdingos komplikuotos formos, sudėtingi efektai ir ypač giliai paslėpta mintis,  tokio logotipo suvokimas bus sudėtingas ir vargins kitus. Logotipas turi būti aiškus įvairiuose dydžiuose, o sudėtingos formos mažuose dydžiuose dažniausiai susilieja, todėl jas pasidaro sunku suprasti. Kitą vertus, logotipą per daug apvalius nuo, atrodytų, nereikalingų elementų, logotipas gali pasidaryti per daug nuobodus, tiesiog per paprastas.

Suprantama, kad tikrai geras logotipas tarnaus ilgai ir bus ilgaamžis. Madingi logotipai paprastai labai greitai pasensta ir tampa nebetinkami naudojimui. Todėl prieš kuriant logotipą, derėtų susimąstyti, kaip atrodys kompanija po keletos metų, kokius produktus ar paslaugas ji teiks, kokią poziciją rinkoje ir apskritai žmonių gyvenime ji užims. Galima teigti, kad geras logotipas yra orientuotas į ateitį. Tačiau dažnai maždaug kas 15 metų logotipai būna atnaujinami, tačiau atnaujinimai turėtų būti subtilūs. Iš esmės logotipas būna keičiamas labai retai.

Geras logotipas pasižymi aukščiau išvadrintomis savybėmis bei daugeliu kitų. Svarbiausia, kad logotipas atliktų savo pagrindinę funkciją – perduotų pasirinktą žinutę norimai auditorijai per kuo trumpesnį laiką.

 

 

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.