Prieš kelis metus buvo atliktas visuomenės apsipirkimo įpročių tyrimas, kurio rezultatai atskleidė, kad beveik kas antras lietuvis kalėdinių dovanų ieško internete, tačiau perka įprastose parduotuvėse. Visgi, šiandien situacija radikaliai pasikeitusi, elektroninė prekyba sparčiai populiarėja. Pasak specialistų, po kelių metų Lietuva savo pirkimų elektroninėje erdvėje mastais gali pasivyti Skandinavijos šalis.
Taigi, nieko nuostabaus, kad SEO paslaugas teikiančios įmonės ir pavieniai specialistai tikrai nesėdi be darbo, nes dauguma elektroninių parduotuvių „dantimis ir nagais“ kovoja dėl pirmųjų pozicijų Google paieškos sistemos rezultatuose.
Kodėl SEO?
Kas yra SEO optimizacija tikriausiai pristatinėti nereikia. Visgi, jei šią sąvoką girdite pirmą kartą, turėtumėte žinoti, kad pagrindinis SEO tikslas – iškelti internetinę svetainę į pirmąjį paieškos sistemos rezultatų puslapį. Kam to reikia? Buvo nustatyta, kad žmonės, ieškantys informacijos internete, paprastai peržvelgia tik pirmuosiuose dviejuose paieškos sistemos rezultatų puslapiuose esančią informaciją. Taigi, jei jūsų internetinė svetainė ar elektroninė parduotuvė yra žemesnėse pozicijose, didelė tikimybė, kad prarandate nemažai potencialių pirkėjų.
Žinoma, profesionali SEO optimizacija atima nemažai laiko ir pareikalauja kantrybės, nes pirmuosius darbo rezultatus galima pastebėti po kelių savaičių, o kartais ir po ilgesnio laiko tarpo. Kita vertus, reiktų atminti, kad tai ilgalaikė investicija, kuri ateityje nereikalaus didelių išlaidų. Be to, SEO nėra įkyri reklama, kurią daugelis žmonių ignoruoja.
Nuo ko pradėti?
Norint, kad SEO atneštų pageidaujamus rezultatus, pirmiausia reikia sutvarkyti savo elektroninės parduotuvės turinį, paprasčiau tariant atlikti vidinį elektroninės parduotuvės SEO. Tai reiškia, kad būtina prekių aprašymus, nuotraukas, meta duomenis optimizuoti raktiniais žodžiais. Taip pat pravartu įdiegti socialinių tinklų modulį ir nepamiršti nuolatos atnaujinti svetainės turinį.
Vidinį SEO galima atlikti ir patiems, o štai su išoriniu SEO šiek tiek sudėtingiau. Išorinis SEO apima nuorodų tinklo sukūrimą, SEO straipsnių rašymą, tinklaraščio sukūrimą ir reguliarų jo papildymą nauja informacija, socialinių tinklų profilių sukūrimą bei jų aktyvumą ir pan. Šie darbai reikalauja atitinkamo išmanymo, todėl SEO optimizaciją vertėtų patikėti patyrusiems profesionalams.