1. Kas yra viešųjų pirkimų procesų vėlavimas?

Viešųjų pirkimų procesų vėlavimas, yra bet koks suvaržymas, neleidžiantis vykti viešiesiems pirkimams pagal numatytą pirkimų planą bei grafiką.

2. Kas lemia viešųjų pirkimų procesų vėlavimą?
Kai kurios, dažnos viešųjų pirkimų procesų vėlavimo priežastys:
• Neįmanoma tinkamai suplanuoti visų viešųjų pirkimų renginių ir naudoti tinkamą pirkimo metodą;
• Perkančioji įmonė laiku nepateikia pirkimo užklausų pagal pirkimo planą ar grafiką;
• Techninės specifikacijos, darbo apimtis arba darbo sąlygos, parengtos vėliau nei numatyta;
• Vertinimo komisija nesuformuota laiku, kad būtų galima pradėti vertinimo procesą kaip buvo numatyta;
• Vertinimas trunka ilgiau, nei buvo numatyta;
• Užsitęsusios derybos dėl sutarties;
• Institucijos peržiūra ir tvirtinimas, užima daugiau laiko, kad būtų skirta peržiūrėti ir komentuoti patvirtintus dokumentus.

3. Kodėl svarbu vengti viešųjų pirkimų procesų vėlavimų?
Vengiant pirkimų vėlavimų, ne tik, sutaupoma laiko bei pinigų, bet ir laiku sudaromos pirkimų sąlygos bei sutartys. Pavėluotas sutarties sudarymas, gali sukelti grandininę reakciją, ir dėl to vėluos kiti, nuo to priklausantys procesai. Tai ypač svarbu, valdant kokių nors projektų pirkimus, nes tai gali nukelti projekto pabaigą.

4. Kas yra atsakingas už pirkimų procesų vėlavimų vengimus?
Visos suinteresuotosios šalys: perkančioji organizacija, vertinimo komisijos nariai, tvirtinančioji, prašančioji įmonė ir kt. Visi, kas yra įtraukti į pasiūlymų teikimo, vertinimo ir atrankos etapus yra atsakingi už tai, kad būtų bandoma išvengti vėlavimų pirkimo procesuose. Vėlavimų vengimas, tai ne individualūs darbai, o bendros visų pastangos ir mėginimai, tai išvengti.

5. Ką galima padaryti, siekiant kuo labiau sumažinti viešųjų pirkimų procesų vėlavimus?
Norint kuo labiau sumažinti viešųjų pirkimų procesų vėlavimus, svarbu užtikrinti:
• Ar reikalavimams priskiriamas tinkamas pirkimo metodas, nes tai yra svarbu, norint įvertinti viešųjų pirkimų vykdymo laiką;
• Ar buvo svarstomas poreikis gauti išorinę pagalbą rengiant reikalavimus techninėms specifikacijoms, darbo apimčiai ar techninėms sąlygoms;
• Ar tinkamų techninių įgūdžių turinti vertinimo komisija yra nustatyta, išrinkta ir patvirtinta pakankamai anksti bei yra prieinama vertinimo grafikui pradėti;
• Ar patvirtinančioji institucija bus prieinama ir ar yra įsipareigojusi per nustatytą laiką peržiūrėti ir patvirtinti pirkimo dokumentus.

 

Šaltinis: https://pirkimai365.lt/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *