Ką daryti, jeigu užvirė automobilio aušinimo sistema

Už automobilio variklio vėdinimą atsakinga aušinimo sistema, reguliuoja normalią transporto priemonės temperatūrą. Tačiau, kartais ji sugenda ir tada mašinos temperatūros rodyklė grėsmingai šokteli į viršų. Manyti ir laukti, kol automobilis atvės, negalima, nes sutrikusi aušinimo sistema automobilyje gali sukelti visą eilę pašalinių problemų. Kad kelionės būtų saugios, reikėtų žinoti pagrindinius veiksmus, padėsiančius išvengti daugybės problemų.

Iš kokių detalių susideda automobilio aušinimo sistema?

Automobilio variklio temperatūros reguliavimui skirta aušinimo sistema susideda iš kelių svarbių detalių. Tos detalės – radiatorius, šilumos jungiklis, vandens siurblys, ventiliatorius, plėtimosi bakelis, termostatas ir sujungimo žarnelės. Tarpusavyje susijungiančios ir skirtingas funkcijas atliekančios dalys veikia skirtingais momentais, todėl palaikomas reguliarus aušinimas. Tai ypač svarbu važiuojant karštą vasaros dieną, kai dėl aukštos temperatūros lauke, variklis labai greitai užkaista.

Kas nutinka, kai variklyje pakyla temperatūra?

Varikliui dirbant, temperatūra kuro degimo kameroje gali pasiekti net iki 2500 laipsnių Celsijaus. Toks karštis, be abejonės, ima veikti aplinkinius mechanizmus: lydosi aliuminio stūmoklis, cilindrų blokas ir kt. Prasta aušinimo sistema automobilyje tiesiogiai susijusi su neoptimaliu šilumos naudojimu. Esant blogai aušinimo sistemai, variklis perkaista, o aušinimo sistema užsikemša rūdimis, įvairiomis nuosėdomis, aušinimo skystis cirkuliuoja ne taip, kaip reikia, neveikia termostatas ir pasireiškia daugelis kitų problemų.

Iš kur žinoti, kad aušinimo sistema neveikia?

aušinimo sistema

Visų pirma, apie sugedusią aušinimo sistemą galima spręsti iš keisto kvapo. Užvedus automobilio variklį, mašina ima skleisti saldų aromatą. Tai – nutekančio tasolo ženklas. Šalia to, šokinėja variklio temperatūros rodyklė. Užuodžiant saldu kvapą, reikėtų patikrinti visas žarneles, aušinimo sistemos radiatorių. Jis gali leisti skystį. Kai radiatorius praleidžia aušinimo skystį, jis nuteka ir sudaro balas po kilimėliais. Pastebėjus šiuos požymius, reikia nedelsiant taisyti automobilį.

Sistema neužvirs, jeigu… 

Nuolat prižiūrimas automobilis gali atlaikyti net didžiausius karščius, tolimiausius atstumus, ilgai dirbant varikliui ir pan. Tačiau norint tai pasiekti, reikia reguliariai tikrinti aušinimo sistemos elementus. Svarbiausias – aušinimo skystis. Jeigu jo yra pakankamas kiekis, vadinasi aušinimo sistema bus plaunama tvarkingai, o kitos dalys (termostatas, davikliai, siurblys ir t.t.) veiks normaliai.

Priemonės, kurių reikia imtis užvirus varikliui

Pastebėjus, kad automobilio aušinimo sistema veikia ne taip, kaip turėtų, patariama įjungti salono apšildymą iki pačios galutinės ribos. Tai veiks kaip papildomas radiatorius ir aušins automobilio mechanizmus. Taip pat variklio galima neišjungti iki tol, kol nesiveržia iš po kapoto garai. Tai – ženklas, kad aušinimo skystis išnešiojamas po sistemą, ir situacija tuoj normalizuosis. Visgi, jeigu temperatūra nė kiek nekrinta, automobilio variklis privalo būti išjungtas. Bet, išjungus variklį, privaloma ir toliau aušinti sistemą, tik jau patiems sukant starterį. Kitas labai svarbus dalykas, į aušinimo sistemą automobilyje jokiu būdu negalima pilti šalto aušinimo skysčio. To nepaisant bus suskaldoma bloko galvutė. Skystis naujai pilamas tik atvėsus varikliui.

Ieškoti aušinimo sistemos dalių internetu dabar galima ypač patogiai. Be to, daug auto detalių parduodama su specialia akcija. Žemesne kaina įsigytos prekės padės greičiau atlikti remonto darbus ir vėl džiaugtis sklandžiai važiuojančia mašina.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *