Panašu, kad kliūtis tapti elektromobilio savininku nebėra jo kaina ar nuvažiuojamas atstumas vienu įkrovimu. Iš dalies taip yra todėl, kad tobulėjant elektromobiliams jų nuvažiuojamas atstumas pilnai įkrautu akumuliatoriumi gali siekti net virš 500 km. O EV jau dabar yra gana konkurencingi palyginus su tradicinėmis degalais varomomis transporto priemonėmis, jei žiūrite į jų bendrą kainą.
Tačiau viena sritis, kuri dar nepilnai atsikratė ją gaubiančių mitų yra elektromobilių įkrovimas. Daugelis su įkrovimu susijusių klausimų yra pagrįsti mitais ar gerokai pasenusia informacija, kuri šiandien jau nebėra tiesa. Kadangi Lietuva, kaip ir kitos Europos valstybės sutarė iki 2030 m. pereiti prie atsinaujinančių energijos šaltinių bei skatinti elektromobilių įsigijimą, manome, kad tai geras laikas atkreipti dėmesį į šiuos mitus ir paskatinti daugiau žmonių pasirinkti elektromobilius.
1 mitas: nepakankama įkrovimo infrastruktūra
Žinoma, galėtų būti daugiau įkrovimo stotelių, kaip ir degalinių (ypač kaimo vietovėse). Tačiau visoje Lietuvoje dabar yra daugiau nei 200 EV viešos įkrovimo stotelės, o iki 2021 metų vasaros planuojama įrengti dar 100 papildomų viešų įkrovimo stotelių. Pagal Susisiekimo ministerijos prognozes, iki 2030 metų Lietuvoje turėtų būti įrengta 60000 viešų, pusiau viešų ar privačių įkrovimo stotelių, o keliuose turėtų jau važinėti per 230000 elektromobilių.
Bet įkrovimo stotelių skaičius negali koreliuoti su elektromobilių patogumu. Jei savo automobilį daugiausia naudojate važinėjant, pavyzdžiui, į darbą ar vežti vaikus į mokyklą, galite jį įkrauti namuose kartą per savaitę ar darbo vietoje yra įkrovimo stotelė, o galbūt įkraunate savaitinio apsipirkimo metu prie prekybos centro ir niekada nereikia specialiai vykti į įkrovimo vietą, nebent vykstate ilgesnę kelionę. To tiesiog negali padaryti su benzininiais ir dyzeliniais automobiliais.
Kalbant apie infrastruktūros plėtrą, ji paprastesnė, galima sukurti daugiau vietų elektromobilių įkrovimui – darbe, prekybos centruose, kavinėse ir pan. Panašu, kad ši tendencija tęsis, nes daug lengviau įdiegti įkrovimo tašką nei visą kuro degalinei reikalingą infrastruktūrą.
2 mitas: norint įkrauti EV reikia daug laiko
Taip, EV įkrovimas užtrunka ilgiau nei pripildyti baką benzinu ar dyzelinu. Naudojant greito įkrovimo stoteles EV galima įkrauti nuo 20% iki 80% per 20–45 minutes, atsižvelgiant į naudojamos įkrovimo stotelės tipą. Šis laikas per ateinančius kelerius metus gali žymiai sumažėti, tačiau vis tiek užtruksite daugiau nei pildydami benzininį ar dyzelinį automobilį. Galima būtų sakyti, jog šio mito negalima paneigti, bet yra vienas „bet“.
Reikia nepamiršti kito svarbaus dalyko. Kai pildote kuro baką, turite važiuoti į degalinę, naudoti kuro pylimo šlangą, sumokėti už degalus ir tada važiuoti toliau, kur tik reikia. Visą šį laiką jūsų automobilis išnaudoja tik tam, kad po to galėtų pajudėti iš vietos turėdamas kuro.
Naudodamiesi elektromobiliu, galite jį prijungti darbe, prie prekybos centro arba namuose vakare, o kai akumuliatorius pilnai įkrautas, tada jis automatiškai atsijungia. Procesas trunka daug ilgiau, tačiau jis sunaudoja daug mažiau jūsų laiko.
Net jei reikia papildyti akumuliatorių ilgos kelionės metu, trumpas sustojimas yra puikiai suderinamas su kojų pamankštinimu ir kavos pertraukėle.
3 mitas: EV tinka tik žmonėms, galintiems įkrauti elektromobilį namuose ar darbe
Galimybė įkrauti elektromobilį namuose ir darbo vietoje neabejotinai palengvina EV savininkų gyvenimą, tačiau yra ir kitų įkrovimo galimybių. Pavyzdžiui, daug įvairių prekybos centrų, parduotuvių, pramogų centrų, užmiesčio kavinių įrengia elektromobilių įkrovimo stoteles. Tad galite krauti elektromobilį kol apsiperkate, žiūrite filmą, pramogaujate ar pietaujate. Vėlgi, tai užima šiek tiek daugiau laiko, bet turite galimybę veikti ką nors kita, kol vyksta elektromobilio įkrovimas.