Versle nutinka įvairių situacijų, kurių pasekmė – įmonės pavadinimo keitimas. Kartais jis būtinas dėl techninių dalykų, kartais – dėl rinkodaros. Bet apie priežastis vėliau.

Įmonės pavadinimo keitimas nėra labai sudėtingas procesas. Jis reikalauja tam tikros dokumentacijos ir keitimo tvarkos išmanymo. Aišku, retas įmonės vadovas tokias žinias turi, todėl rekomenduojama šią procedūrą atlikti su profesionalų – finansininkų – pagalba. Tiksliau sakant, perduoti jiems visos reikalingos dokumentacijos rinkimą ir pateikimą atsakingoms institucijoms. Kam tas stresas ir laiko gaišimas, kai už 179 eurus bus paruošti visi dokumentai ir pateikti – vadovui reikės tik patvirtinti savo el. parašu…

Įmonės pavadinimo keitimo priežastys

Jų gali būti pačių įvairiausių, tačiau populiariausios yra šios 5:

  1. Įmonės reorganizacijos atvejis, kai didelė įmonė išskaidoma į kelias mažesnes, o jas valdo viena įmonė. Tokiu atveju gimsta visokios „įmonių grupės“.
  2. Įmonės atstovavimas tam tikram prekės ženklui. Pavyzdžiui, ilgus metus dirbusi įmonė „Jonas ir draugai“ pasirašė franšizės sutartį su pasauliniu prekės ženklu ir dabar atstovaus jį Lietuvoje. Tokiu būdu tikslinga yra keisti pavadinimą į „[prekės ženklas] Lietuva“.
  3. Reputacijos krizinė situacija. Kartais įmonės reputacija gali būti sugadinta dėl tam tikrų nesėkmingų veiksmų. Siekiant išvengti nuostolių ateityje, pakeičiamas įmonės pavadinimas. Pavyzdys – Maxima keis pavadinimą Latvijoje, nes po sugriuvusio prekybos centro tragedijos, šios bendrovės įvaizdis labai pašlijęs.
  4. Akcininkų pasikeitimas. Lietuvoje prieš kurį laiką buvo tendencija įmones pavadinime naudoti steigėjų inicialus. Kai akcininkai savo akcijas parduoda, jų inicialai nebetenka prasmės. Jei įmonės pavadinimas yra „Jonas, Kęstas ir draugai“, tai išėjus savininkams Jonui ir Kęstučiui, toks pavadinimas yra absurdiškas. Tada jis yra keičiamas neutralesniu.
  5. Rinkodaros tikslais. Kartais taip nutinka, kad prekės ženklas tampa populiaresnis už įmonės pavadinimą. Kartais dirbama su dviem prekės ženklais (vienas jų gali būti ir interneto puslapio adresas), todėl įmonės pavadinimo keitimas siejamas su naujomis rinkodaros strategijomis.

Priežasčių, kodėl keičiamas įmonės pavadinimas, yra ir daugiau, tačiau tai vienetiniai atvejai.

Įmonės pavadinimo keitimo procedūra prasideda nuo akcininkų susitarimo keisti pavadinimą. Tai esminis taškas, nuo kurio viskas prasideda.

Beje, pakeitus pavadinimą, apie tai būtina paskelbti viešai visiems partneriams ir kreditoriams, kad nekiltų jokių nesusipratimų.

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *