Labai spartus šiuolaikinis daugeliui žmonių būdingas gyvenimo tempas ir nuolatinis stresas, nerimas bei įtampa gali turėti didelį neigiamą poveikį žmogaus sveikatai ir bendrai savijautai. Tuo tarpu masažo terapija gali tapti labai veiksminga priemone gydant šiomis dienomis būdingas psichologines ir fizines ligas bei įvairius sveikatos sutrikimus. Nuo kraujospūdžio mažinimo, iki miego kokybės gerinimo, masažas gali būti naudinga priemone siekiant geros sveikatos ir puikios savijautos.

Taigi, pateikiame jums keletą pavyzdžių, kaip masažas gali pagelbėti mūsų sveikatai ir padėti kovoti su įvairiais simptomais – nuo galvos skausmų ir raumenų įtampos, iki artrito ir lėtinio skausmo.

Didesnis atsipalaidavimas

Tai greičiausiai yra vienas iš pačių svarbiausių masažo terapijos privalumų. Kuomet mūsų kūnas ir protas yra visiškai atsipalaidavę, taip pat pagilėja ir pagerėja kvėpavimas bei normalizuojasi širdies ritmas, tokiu būdu sumažinant streso hormonų gamybą ir kraujo spaudimą.

Atsipalaidavus taip pat padidėja ir mūsų organizme gaminamo serotonino lygis, teigiamai paveikiant mūsų nuotaiką, emocijas ir mintis. Taigi, masažo terapija ir atsipalaidavimas padeda veiksmingai sumažinti streso sukeliamus fizinius negalavimus ir nerimą, sumažina hipertenzijos, seksualinės disfunkcijos, širdies ritmo sutrikimų ir kitų sveikatos problemų riziką.

Sumažinamas arba pašalinamas skausmas

Atlikti tyrimai parodė, kad masažo terapija gali veikti taip pat kaip ir standartinis nugaros skausmo gydymas. Tyrimo dalyviai praėjus 10 savaičių, kurių metu jiems buvo taikoma masažo terapija, teigė juntantys mažesnį skausmą ir geresnį mobilumą, kurio pagalba gali lengviau atlikti kasdienes užduotis, nei tie tyrimo dalyviai, kuriems buvo taikomas standartinis nugaros skausmui skirtas gydymas. Reguliariai taikoma masažo terapija gali būti puiki priemonė tiems, kurie kenčia nuo lėtinio skausmo, artrito ar skaudančių raumenų.

Pagerinama kraujotaka

Masažo terapija veiksmingai pagerina kraujotaką ir limfos tekėjimą, o tai savo ruožtu padeda pagerinti ir bendrą mūsų sveikatą. Toks bendras pagerėjimas yra tiek minkštiesiems audiniams tenkančio fizinio spaudimo, tiek ir smegenyse dėl atsipalaidavimo išskiriamų cheminių medžiagų rezultatas. Pagerėjusi kraujotaka reiškia, kad raumenų ląstelės yra geriau aprūpinamos deguonimi ir maistingosiomis medžiagomis, padedant geriau funkcionuoti audiniams. 

Pagerinamas limfinis drenažas

Pagerėjus kraujotakai natūraliai pagerėja ir audinių funkcionavimas – ne tik padidinant skysčių pertekliaus įsisavinimą, tačiau taip pat veiksmingiau pašalinant įvairias atliekas. Tai yra procesas, kuris taipogi sumažina minkštųjų audinių patinimą.

Pagerinamas sąnarių mobilumas

Masažo terapija taip pat gali padidinti ir mobilumą. Masažuotojas, atsižvelgdamas į konkrečias žmogaus problemas, gali parinkti tinkamas masažo technikas, jų pagalba veikiant problemines vietas ir pagerinant sąnarių mobilumą. Tai ypač veiksmingai gelbsti patyrus įvairias traumas. Jei pastarosios yra išskirtinai raumeninės, masažas gali pagerinti kraujotaką į raumenis ir aplink sąnarius, tokiu būdu paspartinant gijimo procesą.

Atpalaiduojami audiniai

Jei jūs dažnai susiduriate su skausmingu raumenų mėšlungiu ir spazmais, labai tikėtina, kad tai yra pernelyg sėslaus gyvenimo būdo rezultatas. Tokiu atveju masažo terapija gali tapti veiksminga šių problemų sprendimo priemone. Masažas atpalaiduoja raumeninius audinius ir sumažina raumenų spaudimą, tokiu būdu suteikiant galimybę lengviau perduoti informaciją iš nervų į smegenis. Tai savo ruožtu pagerina raumenų ir organų funkcionavimą.

Psichologinis poveikis

Masažo teigiamas poveikis žmogaus psichologinei būsenai yra didžiulis. Atlikti tyrimai rodo, kad masažo terapija gali sumažinti nerimą, pyktį ir agresiją, pagerinti nuotaiką ir miego kokybę, kartu sumažinant ir depresiją bei stresą.

Masažo terapija gali būti labai veiksminga natūralia priemone sprendžiant daugybę skirtingų sveikatos problemų, atsirandančių dėl pernelyg spartaus ir įtampos kupino gyvenimo būdo. Tokio tipo gydymas gali ne tik sumažinti juntamus skausmus, tačiau taip pat padėti mums lengviau susidraugauti su savo kūnu ir jį pažinti, išsaugant optimalią pusiausvyrą ir gerą savijautą.

Todėl į masažo teikiamus privalumus nevertėtų žvelgti tik kaip į fizinius. Nors masažas iš tikrųjų geba reikšmingai pagerinti su įvairiomis ligomis susiduriančių žmonių savijautą, sumažinant juntamus skausmus ir diskomfortą skirtingose kūno vietose, tačiau jis taip pat daro didelę įtaką ir mūsų psichologinei sveikatai. Be to, būtina atminti, kad nemaža dalis fizinių negalavimų, su kuriais šiomis dienomis susiduria neretas iš mūsų, kyla būtent dėl streso, nerimo ir įtampos. O tai reiškia, kad masažo pagalba pagerinus psichologinę būseną galima sumažinti ir fizinius negalavimus bei taip pat sumažinti tokių negalavimų atsiradimo tikimybę ateityje.

Skirtingos masažo rūšys

Masažo terapijos metu įvairias masažiniais judesiais yra masažuojamos skirtingos raumenų grupės. Neretai masažo seanso metu masažuotojas pasitelkia ir aromaterapinius aliejus bei raminančią muziką, tokiu būdu sukuriant labai atpalaiduojančią atmosferą.

Šiandien egzistuoja daugybė skirtingų masažo rūšių, iš kurių galima pasirinkti jums tinkamiausią. Atsižvelgiant į pasirinktą masažo rūšį, skiriasi masažinių spaudimų stiprumas, jų intensyvumas ir veikiamos raumenų grupės. Tarp vienų populiariausių masažo rūšių būtų galima įvardinti ir šias masažo technikas:

  • Švediškas masažas:Tai yra viena iš pačių populiariausių masažo rūšių, kuri gali padėti veiksmingai atsipalaiduoti tiek kūnui, tiek ir protui. Šios masažo terapijos seanso metu masažuotojas pasitelkia lėtus ir švelnius masažinius judesius, veikiant skirtinas raumenų grupes. Švediškas masažas taip pat padeda pagerinti kraujotaką, sumažinti psichologinį stresą ir raumenų skausmą bei įtampą.
  • Giliųjų audinių masažas: Ši masažo rūšis yra pakankamai panaši į jau minėtą švedišką masažą, tačiau jos taikymo atveju masažuotojas naudoja didesnį spaudimą ir intensyviau atlieka masažinius veiksmus. Giliųjų audinių masažas yra skirtas pašalinti įtampą ir skausmus keliančius raumenų mazgus, kurie dažnai yra siejami su fiziniu diskomfortu, stresu ir galvos skausmais (plačiau apie giluminį masažą: http://www.masazuotojas.lt/giluminis-masazas-vilniuje/).
  • Sportinis masažas: Labai dažnai sportiniu masažu naudojasi profesionalūs sportininkai. Šio masažo pagalba siekiama paruošti raumenis intensyvioms fizinėms treniruotėms. Taip pat sportinis masažas pasitelkiamas ir padedant raumenims lengviau atsistatyti po intensyvių treniruočių ar fizinių traumų.
  • Šiatsu masažas: Dažnai ši masažo technika yra siejama su akupresūra. Šiatsu yra masažo forma, panaši į akupunktūrą. Ši masažo rūšis atsirado Japonijoje ir reiškia „pirštų spaudimas“. Skirtingai nei akupunktūroje naudojamų adatėlių atveju, šiatsu masažo metu masažuotojas atitinkamuose kūno taškuose naudoja pirštus, spausdamas jais minėtus taškus tam, kad būtų atstatytas kūno, proto ir sielos balansas.

Pabaigai

Masažo terapija šiomis dienomis yra atliekama daugelyje SPA centrų, masažo salonuose, gydymo įstaigose ir sveikatingumo centruose. Kadangi bėgant metams masažas tapo labai populiaria įvairių sveikatos problemų gydymo ir bendros savijautos gerinimo priemone, pasinaudoti masažo paslaugomis tapo labai nesudėtinga.

Tačiau renkantis masažo paslaugas labai svarbu atsižvelgti į masažuotojo turimą patirtį ir kvalifikaciją. Tai turi būti tobulai savo darbą išmanantis profesionalas, turintis labai geras žmogaus anatomijos žinias. Visa tai užtikrins, kad masažo terapijos seanso metu masažuotojas tinkamai nustatytų problemines vietas ir jų gydymui pasitelktų veiksmingiausias masažo technikas.

Daugiau apie masažą ir jo naudą – https://www.masazuotojas.lt/

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas.